ԱՄՆ-ի նախագահ Դոնալդ Թրամփը երկուշաբթի հայտարարել է, որ երկկողմ առևտրային հեռանկարների հարցում Եվրամիությունը շատ առումներով ավելի վատն է, քան՝ Չինաստանը։ «Նրանք զգալիորեն զիջում են։ Կտեսնեք։ Բոլոր հաղթաթղթերը մեր ձեռքում են»,- հավելել է նա։ ԱՄՆ ներմուծվող եվրոպական ապրանքների նկատմամբ Թրամփի սահմանած մաքսատուրքերը վերացնելու վերաբերյալ Վաշինգտոնի հետ մի քանի փուլով բանակցություններից անկախ՝ Եվրամիությունը դեռևս էական առաջընթացի չի հասել։               
 

«Ամեն պար ունի իր պատմությունը, ամեն զույգ յուրովի է ներկայացնում այն»

«Ամեն պար ունի իր պատմությունը, ամեն զույգ յուրովի է ներկայացնում այն»
10.05.2017 | 10:26

Օրերս Հայաստանում անցկացվեց սպորտային պարերի բաց առաջնություն, ինչպես նաև 2017 թվականի սպորտային պարերի պաշտոնական առաջնությունը պատանեկան երկու կարգում: Մինչ մրցումների մեկնարկը զրուցեցինք Հայաստանի սպորտային պարերի ֆեդերացիայի նախագահ, միջազգային կարգի մրցավար, «Մատադոր» սպորտային պարերի ակումբի գեղարվեստական ղեկավար ԳԵՎՈՐԳ ՄԱՐԿՈՍՅԱՆԻ հետ:


Սպորտային պարերում 2 ոճ է առանձնացվում. եվրոպական` դանդաղ վալս, տանգո, վիեննական վալս, դանդաղ ֆոքստրոտ, արագ ֆոքստրոտ, և լատինաամերիկյան` սամբա, չա-չա-չա, ռումբա, պասադոբլ, ջայվ: Հայաստանում առավել տարածում ունի լատինաամերիկյան պարաձևը:
Գևորգ Մարկոսյանի կարծիքով` պատճառը մեր խառնվածքն է. հայերը տաքարյուն են, եվրոպական պարաձևի շրջանակներին չեն հարմարվում, թեև ունենք լավ զույգեր այդ պարաձևում:


-Ի՞նչ հաճախականությամբ են անցկացվում մրցումները, և ո՞րն է Հայաստանի սպորտային պարերի ֆեդերացիայի հիմնական գործառույթը:
-Հայաստանի սպորտային պարերի ֆեդերացիան գործում է 1996-ից: Սկզբնական շրջանում սպորտային պարերի ակումբները հինգն էին, այժմ երեք տասնյակից ավելի են: ՈՒնենք մեծ մրցավարական կազմ, 7 միջազգային կարգի մրցավար, 10 մարզիկ սպորտի վարպետ է: Տարին մեկ անգամ ֆեդերացիան անցկացնում է Հայաստանի առաջնություն, որտեղ որոշվում են Հայաստանի չեմպիոնները: Տարին չորս-հինգ անգամ անցկացվում են բաց առաջնություններ:
-Ի՞նչ են տալիս մրցումները մարզիկներին:
-Փորձ, վարկանիշ, որակական աստիճան:
-Միջազգային հարթակում նո՞ւյնպես ներկայանում են:
-Աշխարհի, Եվրոպայի առաջնություններին, համաշխարհային վարկանիշային մրցույթներին մասնակցելը ֆինանսական ծախսերի հետ է կապված: Ծնողների ուժերով, ղեկավարների միջնորդությամբ փորձում ենք ապահովել մեր սաների մասնակցությունը հիմնականում մոտ տարածքներում` Ռուսաստանում, Վրաստանում անցկացվող միջազգային մրցումներին: Թեև մասնակցում և հաջողություններ են գրանցում նաև եվրոպական երկրներում: Ֆեդերացիան այս տարիների ընթացքում ունեցել է Կովկասի բազմակի չեմպիոններ, Արևելյան Եվրոպայի բրոնզե մեդալակիրներ և միջազգային մրցումների մեծ թվով մեդալակիրներ ու հաղթողներ:
-Հայաստանում սպորտային պարերի զարգացման համար կա՞ն բավարար պայմաններ: Գիտեմ, որ պետական աջակցությունից չեք օգտվում:
-Մինչ այս տարի չի եղել պետական աջակցություն: Այս տարի սպորտկոմիտեն, հուրախություն բոլորիս, փորձում է աջակցել` և՛ գումարով, և՛ մարզական հագուստով: Աշնանը նախատեսում ենք նաև սեմինարների անցկացում:
-Ինչո՞ւ սպորտային պարը չի համալրում օլիմպիական մարզաձևերի թիվը:
-Մինչ այժմ պատճառաբանում էին, որ մրցավարական համակարգը չի բավարարում, օբյեկտիվ չէ: Սպորտային պարերի միջազգային ֆեդերացիան (WDSF) մշակել է համակարգ` չորս բալային չափորոշիչներով: 2020-ին Տոկիոյում կլինեն ցուցադրական ելույթներ, եթե հաստատվի, ապա օլիմպիական հաջորդ խաղերին կներկայացվի: Իսկ բրեյքդանսը օլիմպիական մարզաձև է ճանաչվել Արգենտինայում, և ներկայացվելու է 2018 թ. երիտասարդական օլիմպիադայում:
-Ի՞նչ կփոխվի մեզ մոտ, երբ սպորտային պարը օլիմպիական մարզաձև ճանաչվի:
-Բավական է ասել, որ մինչ օրս, եթե դիմում էինք սպորտի նախարարություն` աջակցության համար, մերժում էին` պատճառաբանելով, որ սպորտային պարը օլիմպիական մարզաձև չի համարվում, ուստի չեն կարող պետական բյուջեում ընդգրկել: Հիմա խոսք են տվել, որ մյուս տարվա պետբյուջեից մեր ֆեդերացիային նույնպես հատկացում կարվի:
-Լատինաամերիկյան պարերի նկատմամբ մեզանում հետաքրքրությունը շատ մեծ է, աշխարհում նո՞ւյնպես այդպես է:
-Այո, ամբողջ աշխարհում է այդպես, Եվրոպայում նույնիսկ տարիքով մարդիկ են զբաղվում սպորտային պարարվեստով: Այնքան շատ են մեծահասակների խմբերը, որ կատեգորիաների են բաժանվում` սինյոր-1, սինյոր-2, սինյոր-3, սինյոր-4:
-Կարելի՞ է ենթադրել, որ լատինաամերիկյան պարաձևը ամենից շատ տարածված է հենց լատինաամերիկյան երկրներում:
-Ընդհակառակը` լատինաամերիկյան երկրներում զարգացած չէ, արմատներն են այնտեղից գալիս, բայց նրանք չեն ընդունում այդ պարերի մշակված, բեմական ձևը, որ հարմարեցված է մրցութային ծրագրերին: Ասում են` մերն է և ուրիշ կերպ պետք է պարել: Եթե նայեք, թե ինչպես են, օրինակ, Ռիոյում դիմակահանդեսի ժամանակ պարում սամբան, կտեսնեք, որ դա լրիվ ուրիշ պար է:
-Գալով մեր խնդիրներին` պարող տղաների պակասի հարցը ինչպե՞ս պետք է լուծվի:
-Ամենացավոտ հարցն է: Չգիտեմ ինչպես պետք է լուծվի, իսկապես քիչ են տղաները: Պատճառը հիմնականում արտաքին գործոնն է, շրջապատի թյուր կարծիքը, չհիմնավորված բարդույթը, որ պարը տղային բնորոշ չէ: Մեզանում շատ են տարածված արևելյան մարզաձևերը: Ես դեմ չեմ դրան, բայց կարող են զբաղվել թե՛ մեկով, թե՛ մյուսով: Իհարկե, նախկինի համեմատ դրական որոշակի տեղաշարժ նկատվում է:
-Ինչպե՞ս են այդ դեպքում աղջիկները հանդես գալիս մրցումներում` մենապարո՞վ:
-Այո, ստիպված այդպես ենք անում, որ աղջիկները կարողանան մրցել և կարգը բարձրացնել:
-Հայաստանում մրցումների ժամանակ փորձ արվեց pro-am ձևաչափը կիրառել, երբ զույգ չունեցող աղջիկները բեմում պարում են իրենց ուսուցիչների հետ: Ինչո՞ւ շարունակություն չունեցավ այդ փորձը:
-Շարունակություն կունենա, ուղղակի ժամանակի հարց է, ղեկավարներին պետք է հանձնարարվի: Ներկայումս պարային խմբերի ղեկավարները համերգների են պատրաստվում, զբաղվածությունը շատ է: Սաների հետ ելույթ ունենալը ժամանակ է պահանջում:
-Ինքներդ ինչպե՞ս եք վերաբերվում pro-am ձևաչափին:
-Ինչ-որ տեղ հարցի լուծում է երեխաների համար, որ կարողանան ելույթ ունենալ: Մենք pro-am ենք ասում, բայց դա ուսանող-դասախոս կատեգորիան է, pro-am դեպքում զույգերից մեկը պրոֆեսիոնալ է, մյուսը` սիրողական: Ամբողջ աշխարհում ընդունված գործընթաց է: Մենք մեկ այդպիսի զույգ ունենք, որ մասնակցում է միջազգային մրցումների: Տվյալ դեպքում` աղջիկն է սիրողական: Խոսքը անվանի շախմատիստուհի Արիանա Կաոիլիի մասին է: Օրեր առաջ նա և նրա պարընկերը Դուբայում կայացած «Crown Cup» սպորտային պարերի միջազգային մրցույթում 6 անվանակարգերում առաջին հորիզոնականը գրավեցին:
-Ո՞ր տարիքից պետք է սկսել պարել:
-Որքան շուտ, այնքան լավ: Նախընտրելի է, որ սկսեն զբաղվել 4-5 տարեկանից: Բնականաբար այդ տարիքում ավելի քիչ բեռնվածությամբ ենք մարզում, հետո քիչ-քիչ ավելացնում ենք:
-Ճի՞շտ է, որ հայ երեխաները մարզվել չեն սիրում, ծանրաբեռնվածությունից խուսափում են:
-Չկա նման խնդիր: Եթե խոսքը ազգային մենթալիտետի մասին է, ապա մենք շատ աշխատասեր ազգ ենք: Պարզապես նախկինում ավելի ակտիվ էին, շահագրգռված էին պարով, հիմա համակարգիչները, տեխնոդար ասվածը ծուլացրել են երեխաներին, ավելի շուտ ու հեշտ ճանապարհով են ուզում ամեն ինչին հասնել:
-Ինչո՞վ են առանձնանում պարարվեստի ներկայացուցիչները: Նկատե՞լ եք` Ձեր սաների մեջ բնավորության ինչպիսի փոփոխություններ են լինում:
-Նախ՝ արտաքին տվյալներն են փոխվում` քայլվածքը, կուլտուրան, վարվելաձևը, տղաների վերաբերմունքը աղջիկների նկատմամբ և հակառակը, գեղագիտական ու երաժշտական ճաշակն է զարգանում, ի վերջո, ավելի անկաշկանդ ու ինքնավստահ են դառնում: Աչքի են ընկնում նաև տոնական և այլ հավաքույթների ժամանակ: Կարելի ասել, որ նման միջոցառումների կենտրոնում են լինում:
-Սպորտային պարերն ի՞նչ տարածվածություն ունեն մարզերում:
-Ֆեդերացիան մասնաճյուղեր ունի Վանաձորում, Աբովյանում, Էջմիածնում, Չարենցավանում, Եղվարդում, Արմավիրում: Նախատեսում ենք մասնաճյուղ բացել նաև Գյումրիում: Լավ երեխաներ ունենք մարզերում, ներգրավվում են նաև մրցումներում: Բայց մարզերում, մայրաքաղաքի համեմատ, ավելի սուր են սոցիալական խնդիրները, նաև բարդույթները, ինչի մասին քիչ առաջ խոսում էինք:
-Ի՞նչ կասեք Ձեր ղեկավարած «Մատադոր» ստուդիայի մասին:
-«Մատադորը» հիմնադրվել է 1995-ին: Գործում է մինչ օրս: Սաները բազմաթիվ հաջողություններ են ունեցել: Մոտավոր հաշվարկով` ֆեդերացիայի 30 ակումբից 15-ը «Մատադորի» սաներն են ղեկավարում: Մրցակցությունս, լավ իմաստով, սաներիս հետ է: Եվ ես ուրախ եմ, որ իմ ստեղծած գործը շարունակվում է:
-Ինչպիսի՞ն են պարային ակումբների պայմանները:
-Ոչ շատ տխուր, բայց լիարժեք էլ չեն: Լավ կլիներ, եթե ցնցուղներ լինեին, դահլիճները մեծ լինեին: Հիմնականում փոքր տարածքներում են պարում, մրցումների ժամանակ էլ, քանի որ սովորում են փոքր տարածքների, դժվարություններ են լինում:
-Սպորտային պարարվեստով զբաղվողն ինչ հեռանկար կարող է ունենալ մեր երկրում և դրսում: Տարբերությունը մե՞ծ է:
-Նույնն է, պարզապես դրսում անհամեմատ լավ են վճարում: Ամբողջ աշխարհում բարձր վարձատրվող մարզաձև է, երրորդն է ֆուտբոլից, թենիսից հետո:
-Սպորտային պարի Ձեր բնորոշումը:
-Շատ հետաքրքիր է, շատ էմոցիոնալ, շատ իմաստուն: Ամեն պար ունի իր պատմությունը, իր բնավորությունը, ամեն զույգ յուրովի է ներկայացնում այն: Այստեղ սպորտը և արվեստը հիսուն-հիսուն հարաբերակցությամբ են: Մեկը մյուսին պետք է լրացնի: Եթե մեկն ավելի շատ է մյուսի համեմատ, մի դեպքում տեխնիկան, հմտությունն է կորչում, մյուս դեպքում` հոգին: Միասին դառնում են մեկ ամբողջություն: Սպորտային պարարվեստում չի կարելի առանձնացնել սպորտը և արվեստը:

Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 5086

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ